Када су пре више од деценије остали без сигурних примања, чланови породице Стевановић из села Добрача код Крагујевца нису ни слутили да ће их једна обична коза довести до успешног породичног бизниса који је данас препознатљив широм Србије. Управо тако је настала „Козица“ , бренд природне козметике који је од мале кућне производње прерастао у мини манифактуру у којој ради цела породица.
Почело је од козе „Розе“
Након што је мајка близанаца Петра и Павла остала без посла, Стевановићи су одлучили да се врате дедовини. На самом почетку нове животне етапе купили су једну козу коју су од милоште назвали „Роза“. Од ње је кренула мала производња млека, сира и сурутке, тек толико да породица има нешто својих производа.
Како је стадо расло, рађала се и идеја да млеко може бити више од само прехрамбеног производа.
Природан сапун као прекретница
2015. године браћа Петар и Павле одлучују да искористе квалитет козјег млека и направе сопствени ручни сапун без боја и вештачких додатака. Њихов први производ био је једноставан, али по нечему посебан — прављен је у домаћим условима, искључиво од природних састојака.
Испоставило се да потрошачима управо то недостаје. Првих 200 комада продавали су у Крагујевцу, углавном препоруком и на локалним пијацама. Затим је потражња почела да расте.
Од 200 сапуна до 40.000 месечно
Успех је, како кажу, дошао постепено. Данас „Козица“ месечно произведе око 40.000 сапуна и око 10.000 крема од козјег млека. Асортиман се проширио на балзаме за усне, природне креме, производе за негу осетљиве коже, па чак и козметику за децу.
Свaки производ се и даље ручно прави, а у процес је укључена цела породица. Мајка се брине о козама, отац о испаши и храни, док су браћа са супругама задужена за производњу, рецептуре и паковање.

Шесторо чланова породице живи од мини фарме
Оно што је започело као нужда, временом је постало стабилан породични посао. Данас шест чланова породице има редовна примања захваљујући четрдесетак коза и развијеној линији козметике која је нашла пут до купаца широм земље. Њихови производи се сада налазе у маркетима, апотекама, специјализованим продавницама и у понуди великог броја интернет трговина.
Крагујевачка прича о упорности
Причa породице из Добраче сведочи да добар производ, труд и упорност могу да претворе и најмању идеју у озбиљан посао. Са причом од једне козе до десетина хиљада произведених комада козметике месечно „Козица“ је пример да се на селу и данас може успети, ако се на време препозна прави пут.


