ЕкономијаКрагујевац

Застој у производњи Фијата-имају ли Крагујевчани разлога за страх?!

Док се у медијима најављује почетак серијске производње електричног модела „фиат гранде панде“, у Крагујевцу компанија Стеллантис је недавно обуставила производњу електричног „FIAT 500“ у Италији на четири недеље због слабе потражње.

Уз најаву компаније да ће доћи до трансформације фабрике у Торину као и и инвестиције од 100 милиона евра за развој хибридне верзије овог модела најављује се и смањење броја радних места у Италији услед опадајуће продаје, преноси Блоомберг.

Како се ова околност уклапа у међународну зелену агенду али и наш све извеснији пут ка ископавању литијума видећемо али свакако да ово улива страх међу Крагујеввчане ,нарочито оне које су запошљени у овој конпанији.

Професор Економског факултета у Београду, Душан Марковић, за Блоомберг Адрију наводи да потрошачи све више преферирају класичне хибриде, који комбинују еколошке предности с предностима мотора са унутрашњим сагоревањем. Продаја чисто електричних возила опала је у првих седам месеци 2024. године, док су класични хибриди забележили пораст продаје од 23 одсто, што је очигледно утицало на стратегију Стеллантиса.
Марковић је изразио забринутост да би пад потражње за електричним возилима у ЕУ могао негативно да утиче на производњу у Крагујевцу, иако се „гранде панда“ не такмичи у истом сегменту као „Фиат 500“. Иако је производња у Србији планирана за око 50.000 возила годишње, овај пад потражње није добра вест за почетак производње. Марковић је такође нагласио да су значајна средства већ уложена у електрични модел, те се не очекује прелазак на производњу традиционалних хибрида у кратком року.

Саша Ђорђевић, председник синдиката ФЦА, потврдио је да припреме за серијску производњу у Крагујевцу иду по плану, а почетак је предвиђен за крај октобра. Иако је планирана и хибридна верзија „фиат гранде панде“, Ђорђевић није могао да потврди да ли ће производња хибрида почети истовремено са електричном верзијом.

Ова ситуација се догађа усред шире кризе у европској аутомобилској индустрији, где пад потражње за електричним и плагин хибридима поставља изазове за произвођаче попут Стеллантиса.

Извор: Блоомберг Адрија

Comment here